“Metroda güvenlik personeliyseniz biraz sosyalde olmanız gerekiyor”

Yunus Emre Yücel – Röportaj

Çeşitli kurumlarda güvenliğin farklı dallarında görev yapmış silahlı güvenlik personeli Murat Bey ile röportaj gerçekleştirdik.

2017 yılında silahlı güvenlik sertifikası alarak güvenlik personeli olarak metro, site ve bankada görev almış Murat Bey, çalıştığı kurumlardan edindiği iş deneyimlerini aktardı. Güvenlik sertifikası alma planı olanlara önerilerde bulundu.

Merhaba Murat bey, kısaca kendinizden ve güvenlik personeli olarak kariyerinizden bahseder misiniz?

“Merhaba, silahlı güvenlik personeliyim. İstanbul’da yaşıyorum, 38 yaşındayım. Daha önce tekstilden kuryeliğe kadar birçok farklı işlerle de ilgilendim. Ancak son 5-6 yıldır güvenlik personeli olarak çalışıyorum. Önceleri İBB personeli olarak metroda çalışıyordum. Güvenlik olarak ilk iş deneyimim orada oldu. İş şartlarındaki bazı uyumsuzluklar beni güvenliğin daha farklı kollarına itti. Kısa süre bankada da görev yaptım. Şu an için site güvenliği olarak görevimi sürdürüyorum.”

Silahlı güvenliğin sınav ve mülakatları nasıl işliyor?

“Ben sorulardan kaynaklı herhangi bir problem yaşamamıştım. Sorulan sorulara gayet rahat ve doğal cevaplar verdim. Başarıyla sonuçlandı. Süreç benim için çok hızlı gelişti sertifikamı aldıktan sonra direkt olarak iş bulabildim. Anadolu Yakası’ndaki Üsküdar – Yamanevler metrosu yeni açılmıştı. Güvenlik personeli ihtiyacı vardı bölgedeki bir tanıdığa cv bilgilerimi bırakarak İBB web sitesinden başvuruda bulundum. Hızlı bir geri dönüş gelmişti. Dediğim gibi mülakatlarda şahsen bir problem yaşamadım, benim açımdan sorulan sorular zorlu değildi. Güvenlik olma planı olanlar için öneririm, en azından sertifikanız bulunur.”

Metroda asayiş nasıl sağlanıyordu, halkla olan ilişkiniz nasıldı?

“Aslında metro gibi bir yerde güvenlik personeliyseniz biraz sosyal bir insan olmanız gerekiyor. Bu çalıştığınız, görev aldığınız yerlere göre değişir tabi ki. Mesela bir site güvenliği insanlarla çok fazla istişareye girmezken bir banka veya metro güvenliği sürekli istişare halindedir. Sitede genellikle belirli insanlarla karşılaşırsın ancak banka ve metroda sürekli yabancı insanlarla istişare halinde oluyorsunuz. Çeşitli problemlerin çözümü üzerine uğraşıyorsunuz. Akbillerde bazı teknik problemler çıkabiliyor, metro kapılarında bazı arızalar oluşabiliyor. Duyuruları sürekli takip etmeniz lazım. Telsiz üzerinden teknik servisle de istişare halinde olmalısınız. Özellikle pandemi sürecinde bazı insanlarla maske ve hes kodu sebebiyle ciddi problemler yaşamıştık. Sadece ben değil farklı devriyelerde görev alan meslektaşlarımda sık sık yaşıyordu. Akbiline hes kodu tanımlamayanlara yardımcı olurken akan süreci takip edemeyebiliyorsunuz.”

Sizce güvenlik personeli olmanın yorucu tarafı iş gereği çoğunlukla ayakta bulunmak mıdır?

“Metro veya bankada çalışırken çoğunlukta ayakta bulunursunuz. Akşama kadar koşturmak tabi ki yorucu oluyor. Ancak sürekli farklı insanlarla farklı sorunlar üzerine yönlendirmelerde bulunmak daha yorucu diyebilirim. Kafa yorgunluğu akşam eve gittiğinde insanı daha bitkin hale getiriyor. Sosyal ve psikolojik olarak bunları problem etmeyecek insanlar bu mesleği rahatlıkla yapabilir. Aslında bilgisi olmayan insanları doğru yönlendirmek güvenliğin ana görevidir. Sadece işleyen prosedürü kavrayıp buna uyum sağlamanız yeterli. Ancak anlayışsız insanlarla da çok karşılaşıyorsunuz. Ben işimi çok severek yaptığımı söyleyemem ancak kazancımdan memnun olduğum için devam ediyorum.”

Güvenlik personeli olarak çalıştığınız iş kollarında hangi yer size daha yatkındı?

“Bunu maaş olarak değerlendirirsem metroda görevliyken maaşım daha iyiydi. Ancak sürekli koşturmaca, sıkıntılı insanlarla yaşadığım problemler beni biraz yıprattı. Şu an site güvenliği olarak biraz daha rahat çalışıyorum. Yani metroda insanları kötülemek için söylemiyorum. Bilgisi olmayan insanları tabi ki doğru yönlendireceksiniz bu sizin ana göreviniz. Ancak röportajda dahi konusundan bahsedemeyeceğim sıkıntılı insanlarla karşılaştım. Mesela metrolarda bayan güvenlik personelleride çalışıyor, bu tarz insanlarla karşılaşmaları hiç yakışı olmaz. Ayrıca metroda son dönemlerimde çalışma saatlerimde inanılmaz bir dengesizlik vardı. 2 gün gündüz, 2 gün gece çalıştığım oluyordu. Uyku düzenimin giderek bozulması iş değişikliği yapmamı gerektirdi.”

Silahlı güvenlik sertifikası almak isteyenlere önerileriniz var mı?

“Eğer başka bir mesleğiniz yoksa alınması iyi olabilir. Güvenlik olarak çalışmasanız bile en azından sertifikanızın bulunması denk gelen iş fırsatlarını değerlendirme fırsatı verir. Sertifika almak çok zor bir iş değil. Girdiğiniz iş yerinde sadece çalıştığınız şirkette işleyen prosedüre hakim olmanız yeterli oluyor. Zaten çalıştıkça giderek deneyimleniyorsunuz. Silahlı güvenlik personeli olduğum için bir dönem metroda jop takıyordum. Daha sonra yönetimden belimizde taşımama talimatı gelmişti. Az önce de bahsettiğim gibi benim güvenlik personeli olarak deneyimim bu şekilde. Şu an sitede güvenlik personeli olarak sıkıntısız bir şekilde devam ediyorum.”

Yorum bırakın